Activitats
PROPOSTES DIDÀCTIQUES EN LÍNIA PER A ESCOLARS, INFANTS I FAMÍLIES
Presentació
Escriure una carta, posar-la dins d’un sobre, adherir-hi un segell, escriure-hi l’adreça i dipositar-la en una bústia perquè faci el seu viatge, rebre-la, obrir-la i respondre-la són actes que estan desapareixent de la nostra vida quotidiana, però han estat una constant històrica que ha evolucionat amb el pas del temps i de les cultures.
Els testimonis materials d’aquesta evolució formen la col·lecció digitalitzada del Museu Postal d’Andorra.
Descobrir el correu com un fet cultural, la singularitat del món filatèlic a Andorra i el segell com una forma d’art són els punts clau del missatge que vol transmetre el Museu Postal i són el punt de partida de les activitats didàctiques presentades en aquest dossier.
Objectius didàctics
-
Descobrir el patrimoni filatèlic treballant la història postal i la col·lecció filatèlica, i utilitzant el segell com a font d’informació històrica, artística, etc.
-
La comunicació: és el fil conductor del Museu Postal d’Andorra i el tema que es desenvolupa en les activitats proposades.
-
Utilitzar recursos didàctics, creatius, sensorials i divertits per apropar la naturalesa del sistema postal als alumnes, i observar-ne l’evolució en el temps i en l’espai, en funció de factors socioculturals, polítics, econòmics, geogràfics, tecnològics, etc.
-
Aprendre què és una carta, un segell, el correu, el sistema postal, etc.
-
Descobrir els tipus de carta: la carta com a acompanyant de tramesa de material i documents, la carta com a document científic, la carta com a font històrica, etc.